startpr, startpragency, start pr, start pr agency, razvan popa, răzvan popa, razvan eugen popa, răzvan eugen popa, marketing, digital, marketing digital, content, comunicat de presa, comunicat de presă, comunicate de presa, comunicate de presă, editorial, marketing online, content online, foto, video, business, business planing, media content, pr, relații publice, relatii publice, public relation, wordpress, site wordpress, website wordpress, news alert, media training, agenție de publicitate, agentie de publicitate, publicitate, blog, blog digital, clip video, video content, comunicare, comunicare digitala, comunicare digitală, comunicare online, facebook, social media, mass media, instagram, youtube, online marketing, social media marketing

Găsește o nișă și formează o comunitate. Nu e suficientă doar o reclamă

Niciodată lumea n-a fost mai accesibilă startup-urilor ca acum. Digitalizarea a devenit o parte componentă activă pentru omul modern, resursele puse la dispoziție de social media fiind de ordinul miliardelor de utilizatori. Conectarea online cu clienții este esențială și pune în plan secund existența fizică a unui loc de desfacere (cel puțin în anumite domenii de activitate). Citisem de curând o informație conform căreia, în 2020, se estimează că, la nivel internațional, procentul comenzilor online va ajunge la circa 30%, aproape dublu față de 2019. În prezent, orice antreprenor dispune în buzunar de posibilitatea de a face marketing digital (prin intermediul telefonului mobil). Totuși este nevoie de o strategie inteligentă pentru a genera conținut de calitate și a îmbunătăți comunicarea cu potențialii clienți.

Marketing digital = rată de conversie mai mare
Rata de conversie se referă practic la vizitatorii care au avut o reacție atunci când au văzut mesajul tău. Indiferent de tipul de afacere, scopul principal constă în generarea unor oportunități de vânzare, care nu vor putea fi atinse fără marketing digital și publicitate online. N-ar trebui să te sperie termenul „publicitate”, deoarece în prezent orice postare distribuită online poate fi transformată în reclamă printr-un simplu click și poate ajunge zilnic la sute și/sau mii de utilizatori. Iar în timp ce aceasta rulează, tu trebuie doar să ai capacitatea de a face față întrebărilor clienților și, bineînțeles, comenzilor. Poate nu știi, dar numai Facebook are lunar câteva miliarde de utilizatori ACTIVI; este un imens ocean în care nu trebuie decât să arunci undița potrivită pentru a pescui (să realizezi campanii de promovare eficiente). Rețelele sociale au capacitatea de a modela preferințele și de a convinge utilizatorii să cumpere un produs în detrimentul altuia. Aceasta este super puterea marketing-ului digital.

Succes asigurat de nișă
Scopul unui startup nu este să concureze cu marile corporații, ci să găsească o nișă pe care să încerce s-o satisfacă cât mai bine. Spre exemplu, nu oricine dispune de resurse financiare suficiente pentru a crea un website sau un blog ori a redacta un articol publicitar dacă apelează la agențiile specializate, însă atunci când prețul îl faci chiar tu, lucrurile parcă devin mai accesibile, așa cum se întâmplă în cazul serviciilor oferite de Start PR Agency (click aici pentru a ne face o ofertă chiar acum). Având profilul clientului bine conturat, nu vei mai alerga împreună cu majoritatea în cadrul maratonului comercial (împotriva marilor companii din domeniu), pentru că n-ai suficient antrenament pentru a face față competiției, ci vei prefera sprintul sau triatlonul; implică tot rezistență fizică, dar una specifică, nu de anduranță.

Profit mai mare, costuri minime
Numeroase startup-uri n-au nici măcar un angajat; toată munca este făcută în general de omul cu ideea. Iar în digital n-ai nevoie decât de un smartphone pentru a pune lucrurile în mișcare. Lasă corporațiile să se îngrijească de reclame în mass-media, publicitate outdoor și altele; tu concentreză-te pe nișă și dă dovadă de originalitate pentru a ieși în evidență. Totuși există o oarecare presiune și pe umerii tăi, și anume faptul că orice distribui online TREBUIE să fie calitativ.
De asemenea, o firmă mare poate deține multe produse în portofoliu, ceea ce necesită automat mai mulți bani de investit în promovare, pe când tu ai doar câteva (vorba aceea: „Puține, dar bune!”). Prin urmare, cheltuieli cu forța de muncă n-ai, chirie (poate) nu plătești, de multe bunuri pentru a-ți desfășura activitatea n-ai nevoie… deci, ești „omul spectacol” care, la final, culege singur roadele muncii sale… sau, dimpotrivă, dezamăgirile, că tot făceam referire la startegie eficientă de marketing.

Comunitatea nu se formează doar prin reclamă
O afacere la început de drum este mai… intimă, în sensul că poți acorda mai multă atenție relaționării cu clienții. Reclama are rolul ei bine definit, și anume de a vinde, însă formarea unei comunități presupune mai mult decât o campanie online de marketing. O comunitate înseamnă să publici informații de calitate atât editorial, cât și vizual (foto / video). O comunitate se formează răspunzând prompt întrebărilor și, chiar uneori, oferindu-i mai multe decât a cerut. O comunitate este precum un amic drag cu care-ți face plăcere să vorbești zilnic, ci relaționarea nu constituie o datorie. Pentru aceasta, trebuie să furnizezi comunității informații în timp real și să comunici direct, iar dacă nu te pricepi la scris, nu știi să faci fotografii și nici să filmezi un video, atunci completează formularul de contact și hai să devenim prieteni. Ne vom „amesteca” printre membrii comunității tale, ceea ce va duce la îmbunătățirea considerabilă a comunicărilor tale. Și, bineînțeles, pentru că ești un startup, tu decizi câtă valoare dai activităților de promovare.