startpr, startpragency, start pr, start pr agency, razvan popa, răzvan popa, razvan eugen popa, răzvan eugen popa, marketing, digital, marketing digital, content, comunicat de presa, comunicat de presă, comunicate de presa, comunicate de presă, editorial, marketing online, content online, foto, video, business, business planing, media content, pr, relații publice, relatii publice, public relation, wordpress, site wordpress, website wordpress, news alert, media training, agenție de publicitate, agentie de publicitate, publicitate, blog, blog digital, clip video, video content, comunicare, comunicare digitala, comunicare digitală, comunicare online, facebook, social media, mass media, instagram, youtube, online marketing, promovare craciun, marketing craciun

Cum atingi ținta de vânzări sub vâscul social-media?

Nu există brand care să nu acorde o importanță sporită sezonului cumpărăturilor în perioada sărbătorilor de iarnă. Toate afacerile, mari și mici, intră în competiție directă pentru a atrage atenția clientului. Este atât de mult „zgomot” în luna decembrie și o așa „intoxicare” vizuală și auditivă încât l-ar face până și pe Rudolf să dea jos hamul și să aștepte liniștea din ianuarie.

Crăciunul atrage mult mai multă atenție decât Black Friday. Dacă în noiembrie lumea este atentă la prețurile anumitor produse de interes, sărbătorile de iarnă oferă oportunități inclusiv micilor afaceri, ale căror produse poate nu stârnesc prea mult interes în mod normal. Așadar, cum te asiguri că sezonul tău de marketing este fericit și… profitabil?

Marketing cu iz de Jingle Bells
Majoritatea clienților încep să se gândească la cumpărăturile de Crăciun încă din luna octombrie. Totuși, n-ar fi o decizie înțeleaptă să implementezi campanii de promovare cu aproximativ 2 luni înainte, cum la fel nu este recomandat nici să „îngrași porcul în ajun” (în ultimele zile de dinainte de 25). Există un moment prielnic pentru promovare, și anume între 7 și 22 decembrie. În această perioadă este indicat să crești bugetul de publicitate pentru produsele de sezon, bineînțeles după ce, în prealabil, te-ai asigurat că ai stocuri suficiente, iar livrarea comenzilor se face rapid și eficient. Înțelegând obiceiurile de cumpărare ale clienților, vei ști când să apeși pedala astfel încât accelerația să nu te oblige să forțezi atât de mult încât să nu mai poți opri în siguranță și să riști să derapezi pe stratul de gheață format pe asfaltul comercial (a se înțelege irosirea fondurilor de promovare în campanii de marketing care vor avea un impact minim).

Fii fidel audienței tale
Perioada sărbătorilor de iarnă n-ar trebui să constituie un prilej pentru a face încercări în ceea ce privește felul în care reacționează un segment de consumatori diferit față de cel al publicului tău țintă. Încearcă să identifici principalul motiv pentru care cei mai mulți n-au cumpărat și să le satisfaci exact nevoia aceasta, iar clienților fideli să le oferi o experiență nouă și unică.

Investește în influenceri
Poți căuta persoane publice pentru a-ți promova produsele și serviciile, dar ține minte: cel mai puternic impact asupra deciziei de achiziție îl au rudele și prietenii (potrivit cercetărilor, de aproximativ 14 ori mai mare decât o vedetă).
Cei mai importanți influenceri ai zilelor noastre sunt rețelele sociale pe care petrecem o bună parte a timpului nostru liber. Conform statisticilor, decizia de cumpărare a 60% dintre consumatori se ia direct pe Facebook sau Instagram, mulți dintre ei nici măcar nu accesează de curiozitate site-ul comerciantului, ci preferă să pună întrebări direct prin intermediul mesajelor sau comentariilor. De asemenea, un studiu realizat de Pinterest a evidențiat faptul că 87% dintre utilizatori consideră recomandările oferite prin intermediul aplicației utile pentru a se decide ce cadouri să cumpere de Crăciun. Poate cel mai important atu al retelelor sociale constă în faptul că reclamele nu pot fi dezactivate de către utilizatori, ceea ce înseamnă că mesajul tău va ajunge la publicul-țintă.

În perioada sărbătorilor de iarnă, canalele social media pot fi la fel de aglomerate din cauza mesajelor publicitare precum trotuarele și clădirile din orașe. Un lucru diferențiază aceste 2 suporturi: în societate vor atrage atenția numai acele reclame care vor ieși în evidență, pe când pe rețelele sociale consumatorul nu poate scăpa de ele. Ține doar de tine, specialist în marketing, să concepi un mesaj astfel încât să stârnească curiozitatea persoanei aflate în spatele ecranului telefonului. Nu trebuie să ajungi la toată lumea, ci doar la cei cu adevărat interesați de produsele și serviciile tale (la nișa ta). Dacă vei reuși, vei avea cu adevărat un Crăciun fericit și… profitabil.