Content marketing pentru antreprenori la început de drum - Start PR Agency
startpr, startpr.ro, startpragency, start pr, start pr agency, content marketing, razvan popa, răzvan popa, razvan eugen popa, răzvan eugen popa, marketing, digital, marketing digital, content, comunicat de presa, comunicat de presă, comunicate de presa, comunicate de presă, editorial, marketing online, content online, foto, video, business, business planing, media content, pr, relații publice, relatii publice, public relation, wordpress, site wordpress, website wordpress, news alert, media training, agenție de publicitate, agentie de publicitate, publicitate, blog, blog digital, clip video, video content, comunicare, comunicare digitala, comunicare digitală, comunicare online, facebook, social media, mass media, instagram, youtube, online marketing, social media marketing, grafica, grafica, imagini profesionale, design foto, foto design, design, web design, webdesign, whatsapp, facebook messenger, messenger

Content marketing pentru antreprenori la început de drum

Te-ai plimbat vreodată prin magazine și ai întâlnit acele persoane de la vânzări care te abordează încă de la primii pași? Voi face o paralelă cu portalurile web care folosesc chatbot ca modalitate de interacțiune cu clienții. Cum ar fi dacă, imediat după ce ai accesat un site, se deschide acea fereastră și nu-ți permite să navighezi dacă nu comunici cu cine se află la celălalt capăt al tastaturii? Și nu numai atât: tu vrei să mergi la secțiunea „Despre noi”, iar asistentul virtual te duce la „Plasează comanda” 😂 Ai mai rămâne pe acel site? Prin acest exemplu doresc să evidențiez diferența majoră dintre marketing și vânzare; nu se exclud, se completeză, deși în România firmele mici le pun greșit sub același acoperiș.

Content marketing face vânzarea în proporție de 50%
Cel mai important rol al marketingului este de a oferi suport vânzărilor. Pentru aceasta, trebuie generat content (pentru website, social media, etc.), astfel încât potențialii clienți să-și ia informațiile de care au nevoie înainte de a interacționa cu un agent de vânzări. Fără această componentă, foarte rar o vânzare ar putea fi încheiată din prima. Un client documentat, care solicită asistență, are deja formată în proporție de cel puțin 50% decizia de cumpărare.

Marketing online înseamnă vânzări datorită social media
De ce ai intrat în antreprenoriat? Pentru că vrei să faci bani altfel. Lupta va fi mereu între echilibrarea balanței dintre venituri și costuri, iar la vremuri de strâmtorare, tendința este de a diminua bugetul de marketing pentru a investi în cel de vânzări. Dar marketing online înseamnă vânzări, datorită social media. O strategie potrivită și publicarea de content relevant se vor observa în conversii. Poate crezi, în special din cauză că te afli la început de drum, că nu este așa dificil să faci, spre exemplu, o reclamă pe Facebook. Într-adevăr, e simplu din punct de vedere tehnic, însă oare o postare în care spui că ai o super ofertă la un produs va avea același impact precum un scurt video în care produsul este înfățișat în acțiune?

Ce publici e una, ce promovezi e alta
În zilele noastre, nicio platformă nu poate crește fără content marketing. Orice publici online trebuie să facă parte dintr-o strategie foarte bine pusă la punct pentru a-ți atinge obiectivele, și anume sporirea traficului web sau a comunității social media. Iar cum conversiile organice nu vor apărea peste noapte, înainte de a începe o afacere gândește-te serios ce publici, când publici și ce promovezi din mulțimea lucrurilor pe care le publici. Numeroase startup-uri eșuează din cauza planului slab de marketing și a neglijării clienților.

De ce startup-urile au nevoie de content marketing?
Când un content este bun, și anume educațional, transparent, onest și distribuit corect, s-a dovedit că:
• sporește organic traficul web;
• îmbunătățește vizibilitatea mărcii și gradul ei de recunoaștere;
• favorizează o mai bună conversie;
• ajută echipa să vândă mai eficient;
• diminuează costurile de marketing și crește rentabilitatea.

Content marketing înseamnă mai mult decât articole de blog
Articolele de blog fac parte din strategia de content marketing, dar nu sunt singurele pe care le ai la dispoziție. Explorează: testimoniale video, podcast-uri, infografice, cărți electronice, statistici, transmisiuni live, sesiuni Q&A, ș.a.m.d. Totuși, nu încerca să le faci pe toate în același timp, ci începe treptat; cele mai accesibile: blog, foto și video. Iar abia mai apoi, odată cu creșterea activității, să explorezi și alte modalități de a face content marketing. De ce spun asta? Pentru că, cel mai probabil, la început tu vei face totul, iar pentru a diversifica, îți trebuie o echipă.

Planifică pe 3, 6 și 12 luni
În primele trei luni, cele mai bune subiecte pentru content marketing sunt: costuri/prețuri, recenzii, comparații și rezolvarea problemelor specifice. După șase luni, deja poți beneficia de suficiente date pentru a observa o tendință în ceea ce privește lucrurile care funcționează pentru audiența ta și ce trebuie eliminat; acum este un moment oportun ca să diversifici strategia de content marketing. Dacă ai ajuns la un an de business, probabil vei observa o creștere a traficului organic și o conversie mai bună. De asemenea, dacă ajungi în luna a 12-a, experiența te va ajuta să planifici o strategie de content marketing mai eficientă. Nu în ultimul rând, periodic interacționează cu audiența ta prin încurajarea de a completa un chestionar care să te ajute să-ți îmbunătățești produsele și serviciile.

O experiență în calitate de angajat
Înainte de a începe Start PR Agency, am fost angajat de către o firmă să creez content. Nu avea aproape nimic și a trebuit să iau totul de la zero. Având experiență jurnalistică, partea editorială (blogging) o puteam realiza facil; trebuia doar să mă familiarizez cu caracteristicile produselor. De aici am început. Și de la un comunicat de presă, care ulterior a ajutat compania să obțină prezența la o emisiune TV specializată (a fost un adevărat „boost” pentru creșterea vânzărilor). Pentru ca administratorul să se familiarizeze cu camerele de filmare, am început un vlog în care erau explicate beneficiile produselor. După aproximativ șase luni, aveam atât de multe materiale de content marketing încât acopeream zilnic atât postările pe Facebook, cât și pe cele de tip story, fără să se repete. Astfel, prin articole de blog, vlog, foto, testimoniale cu clienți, emisiuni TV, apariții radio, comunicate de presă, analize și statistici, a sporit notorietatea mărcii și au început să apară tot mai multe vânzări organice, provenite de la oameni care urmăreau activitatea și au adunat informații ca să aibă încredere în produse respective.